Coretan Seorang Junior ; Tentang UiTM Lendu



Assalamualaikum wbt kepada semua.

Yes yes. Aku sekarang berada di UiTM Lendu yang sungguh terkenal dengan cerita haunted-nya. Kehkehkeh. Tak takut ke? Well well. Kalau kata tak takut tu, nampak benar menipunya. Rasa gerun tu of course tersemat walaupun sedikit.

Namun, saya lebih gerun terhadap seniors. Haha.

Okay. MDS or known as Minggu Destini Siswa. What was so great about MDS? It was just a week full of sighs and whines from the juniors.

Hahahahaha. Let me laugh out loudly to those who interpreted MDS in that way. I could not help those with such poor mentalities, thinking MDS was such a nonsense. All they remembered was; seniors torturing you. In my opinion, the seniors were not really being mean to us. They were just teaching us some ways (which most of the juniors are refused to accept) to survive.

have you ever heard ; survival of the fittest?
Yeah. That is what you would be applying in your daily life when you're stepping into the university's life. No more comfort zone. No more overprotective parents. No more pampers. Yeah. 

And wait. Why am I writing this in English? XD apology.

In this entry, (BM lah BM lah dow -.-) Okay okay. Dalam coretan ini, aku akan menceritakan pengalaman aku selama 14 hari di sini. Haha. Yeah, baru dua minggu, dah sibuk nak berblogging. 
eh. ske ati itew ah.

1. Kolej Kediaman
This is the best part ever. Aku dari Selangor and pergi Melaka satu hari lebih awal dari hari pendaftaran aku. Family and aku tinggal kat hotel.
keesokan harinya, tibalah saat yang mendebarkan. Bila dah sampai di UiTM Lendu, bangunan pertama yang menyapa pandangan aku ialah; apartment yang benar-benar mewah dan gah. Tertulis perkataan; Tun Sabariah.
Tup tap tup tap. Itu ialah kolej yang aku akan duduk. OH MY ALLAH. That was just the best start I should be happy about. I mean... look at this apartment-like hostel. What should you ask more?

Tambah pula dengan faculty aku betul-betul sebelah kolej aku. Ya Allah. Aku tak tahu macam mana nak cakap. Tapi yang pasti, aku benar-benar bersyukur dengan pemberian Allah. Allah S.W.T permudahkan jalan aku.

Kau bayangkan. Hostel aku ni, bukan macam asrama tau. Macam apartment. Dalam satu rumah apartment tu ada 8 orang; 2 orang per bilik; 4 bilik dalam sebuah rumah. Dahlah luas. Ada macam mini dapur bila kau masuk dalam rumah tu. Just, kau restricted-lah sikit, tak boleh masak. Setakat masak air, masak maggi tu; no problem lah weh. 

Tun Sabariah is the best. Aku bersyukur.

2. Roommate and Housemates
Alhamdulillah sekali lagi. Allah beri aku roommate Klate yang sangat lawa dan lemah lembut. Pembersih pun ya. Aku tak boleh bayangkan kalau yang pemalas. 
K fine. Kalau malas, aku boleh tahan lagi. Ini kalau yang; pengotor, spender letak sepah-sepah, bawah katil, di celah katil & sebagainya, Eww. tak boleh aku nak bayangkan. (sorry kalau ada yang terasa. statement ini tidak ditujukan untuk sesiapa. mohon jangan sentaooopp)

Roommate aku budak mass&com. 
Budak-budak mass communication ni semua, memang gempak belaka dan sangat periang. Or should I say; they are loud. Tapi, aku senang hati dengan diorang. Actually, aku senang hati je dengan semua orang asal orang tu tak cynic dengan aku.

Oh ye lupa. Aku bukan budak mass communication. Saya cuma student biasa yang tak lawa, dan tak popular. Heh~ Lantaklah. Tiada rezeki pada bahagian itu. :3

Housemates gua terbaik weh. Diorang panggil I; mami~ Every of them is adorable and indescribable in a lot of ways. They have their own personalities which I found; wait, this is so interesting. 

Diorang tak berkira. Tak berpuak. We are like one big happy girls family. Haaa gasak kau, aku dah bagi ayat merapu tu. Nak aku sebut seorang demi seorang? Okay here : (kedudukan nama tiada kaitan dengan favourite aku k)

Farah :- okay. gadis ini strict, at the same time, very soft. Delicate. Garang memang garang. Tapi, itu menunjukkan, pride dia memang tinggi and she won't be swayed by your cheap words easily. 

Aqilah :- this girl. she is cool. Like the coolest. She speaks everything in her mind. Well, maybe not all, tapi, hampir semua. Dialah yang kejutkan satu rumah tu untuk solat subuh. She is a comfort once you get to know her.

Syifa :- budak ni naughty sikit. Mami nak cubit dia. Dia banyak makan, dan dia suka merepek. hahaha. yeah. She's crazy and suddenly, she has already gone from your sight. XD

Wani :- Oh, my. This young girl is one and the most sincere and humble girl I have ever met. She doesn't speak much about her feelings, but willingly to hear others. 

Fatin :- Gelek gelek gelek. Suara sedap tau ore klate ni. Selalu menyanyi. In facts, semua suka menyanyi, terutama dalam bilik air. XD Fatin ni macam suka gelak. So, tell her some jokes and she will make your day. 

Fatiha :- This girl is actually our sister, but she is so cool that she can mix together with us. Dia ada banyak experiences and selalu cerita dekat kitorang. I feel, she is admirable.

And the last one, my lovely roommate; Intan. 
Duhhh. ini budak, manyak popular. Gadis seorang ni, kalau menyanyi, memang meremang bulu roma aku. Suara dia merdu, bak bunga menyanyi. Haaa gasak kau, aku dah bagi perumpamaan pelik. Dia ni hati lembut dan sangat open. Boleh cerita apa-apa je dekat dia. Friendly and easy-going person. 

Mak ai. Panjangnya section ni.

3. Classes
ini sangat menarik. Okay. Pasal class, next entry. Aku akan cerita pasal setiap lecturer. ;)

4. Foods & Facilities
Facilities are quite far, tapi aku takkan mengeluh sebab tu. Kau tak boleh nak expect semua benda senangkan, nyahhh? Ada yang mudah, ada yang sukar. Fakulti dah dekat sebelah kolej, cafe pun ada kat belakang Tun Sabariah, janganlah nak demand facilities semua nak dua, tiga langkah je kan dari Tun Sabariah. Mudah sungguh hidup, kalau begitu.

Yes. Aku mengaku. Semuanya serba jauh. Kena mendaki naik dan turun Bukit Superb Famous Tonggek. But hey, that's a good exercise. And about foods. Haha. lantaklah.
Aku suka makanan yang dijual, aku makan. Aku tak suka, aku berlaparlah. Senang hidup.

5. Anything
Overall, aku sangat suka UiTM aku, untuk masa kini. Aku tak tahulah kalau suatu hari nanti hati aku akan berubah. 
Well. Manusia sentiasa berubah. Cuaca pun berubah. Musim pun berubah. Kau nak manusia remain the same. That some big impossibilities. heh~

In shaa Allah, aku akan berusaha untuk menuntut ilmu sebaik mungkin dan peroleh keputusan yang baik. Dan jadi orang yang baik. Amin amin.\\

Baiklah sampai di sini sahajalah. Tidur dulu. Lewat dah ni. 
Assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment